Sunday, April 29, 2012

Mawlaya.. ^_^

Selawat dan Salam buat Nabi junjungan, Muhammad SAW..



 إِنَّ ٱللَّهَ وَمَلَـٰٓٮِٕڪَتَهُ ۥ يُصَلُّونَ عَلَى ٱلنَّبِىِّۚ يَـٰٓأَيُّہَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ صَلُّواْ عَلَيۡهِ وَسَلِّمُواْ تَسۡلِيمًا    

 Sesungguhnya Allah dan malaikat-malaikat-Nya berselawat  untuk Nabi. Hai orang-orang yang beriman, bershalawatlah kamu untuk Nabi dan ucapkanlah salam penghormatan kepadanya . 

(Al-Ahzab : 56 )




Hadis Jubair bin Mut'im r.a: Sesungguhnya Nabi s.a.w bersabda: Aku adalah Muhammad. Aku adalah Ahmad. Aku adalah Al-Maahi yang mana disebabkan aku kekufuran dihancurkan. Aku adalah Al-Haasyir di mana ramai orang dikumpulkan selepasku. Aku adalah Al-Aaqib dan Al-Aaqib adalah penutup para Nabi.
HADIS : RIWAYAT MUSLIM
KITAB : KELEBIHAN
BAB :  Nama Nama Nabi S.a.w

Copied from here..

Mencari buku ni, tapi nampaknya kehabisan stok.. Huhu..


Takpe lah, mungkin bole rujuk sini dulu..
http://www.scribd.com/doc/28063557/Seratus-Sunnah-Rasulullah-Saw



Dan dan, ini sangat osem !


Wallahualam.

=)

No comments:

Post a Comment