Sunday, November 25, 2012

Choy!

Apa khabar iman?

Random1.

Alhamdulillah, Allah bagi peluang berkawan dengan macam2 manusia. Macam2 cara org melihat sesuatu peristiwa. Contohnya, isu Palestin, Boikot dan Tunjuk Perasaan.
::> Setiap orang akan dapat apa yang dia niatkan dalam perjuangan mereka. Kalau memperjuangkan isu Palestin atas dasar memperjuangkan Human Right, seperti kebanyakan non-muslim kat UK ni, maka itulah yang memandu perjuangannya. Kalau melihat isu Palestin dan boikot ni atas dasar akidah dan persaudaraan, maka itulah yang akan diperjuangkan. Kalau duk memperjuangkan Palestin sbb ikut trend kat Facebook dan Twitter, err, x salah pun, tapi, silalah tambah ilmu dan pengetahuan ttg isu ini lepas tu. Sama2 insyaAllah. =)




Random 2.
Bro. One way to say "I Miss You" is to pray for each other, may us not be separated in this world, may Allah grant us Husnul Khatimah, and let us meet together again, in Jannah. InsyaAllah. 
=)

Random 3.


Menarik gambar ni. Caption yang ada dalam kepala saya;
"Nak lompat ke bulan, x mampu, nak terjun ke bawah, x mahu. Dah tu?"
Tafsir lah sendiri. Heheh.

Random 4.

"Masa adalah kehidupan"
ISHAB

"Dan Dialah yang menidurkan kamu di malam hari dan Dia mengetahui apa yang kamu kerjakan pada siang hari, kemudian Dia membangunkan kamu pada siang hari untuk disempurnakan umur [mu] yang telah ditentukan, kemudian kepada Allah-lah kamu kembali, lalu Dia memberitahukan kepadamu apa yang dahulu kamu kerjakan."
(Al-An'aam: 60)

Baru je 21. Dah 22. Aigoo.

Random 5.

 Faineee.. Dush2..


Sekian.
=)

No comments:

Post a Comment