Friday, August 31, 2012

Raya oh Raya.

Assalamualaikum WBT..

Belum terlambat rasanya untuk saya ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir Batin kepada anda.
Taqabbalallahu Minna Wa Minkum, Kullu Am Wa Antum Bikheir!



Kalau last year, post raya saya berkisar tentang perjalanan balik kampung dan pesanan dari atuk saudara saya di petang raya. 
Tahun ni, takde perjalanan balik kampung, takde ziarah-menziarahi keluarga yg jauh dan dekat..
Tapi, Alhamdulillah, saya menyambut Aidilfitri dengan keluarga besar saya..

We r Proud Lancasterian! =)

Ada beberapa perkara baru buat saya bila menyambut Raya kat sini.
Malam raya, kami ada buat takbir dari rumah ke rumah. Kat kampung saya tak buat benda ni.
Kat sini jugak, mana ada bazaar jual kuih raya, mana ada orang jual lemang tepi jalan, mana ada kawah besar nak kacau dodol..
Makanyaa,,


Tudiaa.. Karipap ada, kuih badam ada, almond london ada, dodol (msk pkai microwave kot!) ada, lontong ada, sate ada, dll. Err, bkn saya la yg masak sume ni, of course! Well, nak katanya, takde la kempunan sangat beraya di perantauan. Being out of your comfort zone made u strive harder for what u want! =)

The 1st 3 days of Raya, open houses non-stop! Sehari 2 rumah, bayangkan. Whoaa. Yg syoknya, semua org akan cuba jugak untuk menghadiri semua open houses. Ye la, kami di sini x ramai mana pun. P mai p mai, tang tu gak. But that's what makes it special, to treasure each and everyone of us here.

And now, planning to visit people further than just Lancaster. May Allah ease.

=)

Ok, enough about raya.
So, what's after raya?

Next post lah ek?
=p





No comments:

Post a Comment