Thursday, May 31, 2012

Ya Allah ...


Assalamualaikum WBT..


"Uish, tgk diorg study mcm tu punya, mesti 1st class kan? nak banding dgn aku.."
-Huh, xyah ckp kau.. aku ni? lg jauhhh 1st class tu.. haha-
"..."
-Xpe lah.. ada rezeki ada.. xde rezeki, nk buat mcm mana.. kita bkn nk buat degree semata-mata.. kita kan nk belajar tentang KEHIDUPAN-






"Weh, apa salah aku, berat sgt dugaan aku ni.."
-Beb, terus bersangka baik dgn Allah.. cuba sehabis baik ye?-
~~~~
"Alhamdulillah, dah abes paper! ok lah, lg ok drpd yg hari tu kot.."
-Alhamdulillah.. Allah tolong ko beb! =) -
~~~~

تَبَـٰرَكَ ٱلَّذِى  بِيَدِهِ ٱلۡمُلۡكُ وَهُوَ عَلَىٰ كُلِّ شَىۡءٍ۬ قَدِيرٌ
Maha Suci Allah Yang di tangan-Nyalah segala kerajaan, dan Dia Maha Kuasa atas segala sesuatu, (Al-Mulk : 1)


"Everything is in Allah's 'hand' .. His plans is the best for us .."
-Weh, mcm kena je ayat tadi tu dgn ko kan?-
"haah, haha.. bila dia terangkan tadi, mcm kena je dgn aku.."
- =') -






"Assalamualaikum WBT .. tgh buat apa tu?"
-Waalaikumsalam wbt.. err, tgh, berehat-rehat?-

"ha? berehat? sudah berlalu waktu rehatmu!"
-.............-






Kisah benar yg ditambah perasa di atas buat aku terfikir sendiri..
Betapa berbezanya pandangan seseorang terhadap kehidupan, bergantung kepada kaca mata yg digunakan untuk menilai..
Betapa tarbiyah Allah itu indah, betapa Dia bersifat Pengasih dan Penyayang kepada hamba-hambaNya..
Betapa sweetnya Allah dalam mengubat hati seorang hamba yg hampir2 saja berputus asa dgn nasib yg menimpa dirinya..
Betapa masa berlalu, tanpa aku pasti, adakah ianya diisi dgn perkara2 yg akan membantuku di sana nanti, ataupun diisi dgn perkara sia2?


Mode :




Ya Allah ..

No comments:

Post a Comment