Sunday, October 30, 2011

4 Zulhijjah ..

Assalamualaikum WBT ..

=)

Yup, seperti yg tertulis di atas, kalendar sy dah menunjukkan 4 Zulhijjah ..
Apa khabar iman sekarang? semoga superb insyaAllah ..
mari sama-sama doakan masing-masing supaya dipelihara iman oleh Allah SWT ..

Kebanggaan Lancaster ?.. heheh ..


Masa awal2 first year, bkn main semangat nak join kelab tu, nak join society ni ..
Tiba2, dah 2nd year dan sy mmg x join apa2 aktiviti kelab dan persatuan pun ..
=_=
Tapi alhamdulillah, sy berpeluang join Charity Week yg dianjurkan Islamic Society kat sini ..
Oh, sy bukanlah pengarah program apatah lagi org besar dalam event tu ..
Cuma sempat menjaga gerai untuk satu hari, dan mengutip derma di hari yg lain ..

Segan? xyah cerita ..
Nak g tanya lecturer soalan Bio pn tergagap-gagap, ni pulak nk g approach org yg x kenal, mintak derma ..
Alhamdulillah, lepas bertanya seorang kawan ayat yg sesuai, sy pn mula start gear ..
Gear 1, tersasul sket sini sana ..
Gear 2, ok sket .. n I started to like the job ..
Klaka pn ada .. ada beberapa respon yg sy jumpa sepanjang hari tu ..

1) ada org akan jalan straight x pandang kiri kanan, ataupun tetiba ada org tepon dia, ataupun tetiba rasa nk dgr lagu tang tu gak .. (senyum, x perlu kata apa2 .. =) )
2) ada yg berhenti dan berusaha mencari sedikit duit dalam beg atau poket, dan meminta maaf dgn sgt jujur dan ikhlas sekiranya xde apa utk diberi .. (u r so sweet yo! )
3) ada yg dlm perjalanan nk ke SPAR, lalu berkata, "I'll be back!" .. *nanges terharu*

dan mcm2 lg la sebenarnya .. Allahu Akbar .. banyaknya manusia2 baik yg Allah cipta di muka bumi ni .. semuga Allah mengurniakan mereka hidayah, dan mengekalkan hidayah yg telah diberi pada kita .. =)

u know what a sister once said to me?
" U like Lancaster? I really dont like Lancaster .. the only 1 thing I enjoyed being in Lancaster is to get involved with the Islamic Society!" .. heh .. smpai mcm tu skali ka kakak? ^_^


x lama lg, makhluk Allah yg satu ni akan susah dijumpai .. haihh ..
Dan dan dan, sy rasa sangat sangat sangat bersyukur dan gumbira kerana dikelilingi insan2 comel yg x pernah fail mengisi hati dan ruh sy dgn bekalan2 yg insyaAllah akan menjadikan sy lebih memahami apa itu erti kehidupan .. apa maksud sabar dan apa itu kasih sayang .. dan sy yakin semuanya telah diatur dgn terbaekkkk oleh Allah,  yg Maha Bijaksana dan Maha Mengetahui apa yg ada jauhhhh dalam lubuk hati hamba-hambaNya ..

Maka benarlah Firman Allah ;

 Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Ia mendapat pahala [dari kebaikan] yang diusahakannya dan ia mendapat siksa [dari kejahatan] yang dikerjakannya. [Mereka berdo’a]: "Ya Tuhan kami, janganlah Engkau hukum kami jika kami lupa atau kami tersalah. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau bebankan kepada kami beban yang berat sebagaimana Engkau bebankan kepada orang-orang yang sebelum kami. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang tak sanggup kami memikulnya. Beri ma’aflah kami; ampunilah kami; dan rahmatilah kami. Engkaulah Penolong kami, maka tolonglah kami terhadap kaum yang kafir".(2 :286)
 Dan apabila hamba-hamba-Ku bertanya kepadamu tentang Aku, maka [jawablah], bahwasanya Aku adalah dekat. Aku mengabulkan permohonan orang yang berdo’a apabila ia memohon kepada-Ku, maka hendaklah mereka itu memenuhi [segala perintah] Ku dan hendaklah mereka beriman kepada-Ku, agar mereka selalu berada dalam kebenaran. (2:186)
Sesungguhnya aku bertawakkal kepada Allah Tuhanku dan Tuhanmu. Tidak ada suatu binatang melata pun melainkan Dia-lah yang memegang ubun-ubunnya. Sesungguhnya Tuhanku di atas jalan yang lurus."  (11:56)
Ye, sy stuju dgn kwn sy yg sorang ni .. dia selalu kata Allah tu sweet .. n yup, semakin hari, sy semakin stuju dgn awk .. ;)

Subhanallah, Alhamdulillah, La Ilaha Illallah, Allahu Akbar ..

Wallahualam ..


=)

No comments:

Post a Comment