Sunday, October 7, 2012

Sekolah.

Watak hanyalah rekaan.



Heheh. Mesti lah rekaan. 
Saya seronok kot summer dah habis.
Saya dah tak forever alone (eh?).
Rutin harian akan menjadi sedikit sibuk, tapi sy x kisah.
Yg paling x boleh blah, blom start skolah, dah x sabar nk cuti winter!
=p

Apa2 jalan, it's school time!


Masih x boleh hilangkan perkataan sekolah/school. Haihh.
Saya usha post back to school saya tahun lepas.
Whoaa, menariknya pengisian yg sy dapat apabila sekolah bermula.
Tentang salah satu nama dan sifat Allah yg Maha Agung, Al-Wadud itu. =')

Tapi tahun ni, pengalaman yg sedikit berbeza.
Mengambil keputusan untuk tak pulang bercuti masa summer adalah sesuatu yg agak, err..
Kadang2 terasa menyesal. Apasal la aku x balik.
Kadang2 rasa, best jugak x balek ni.

To recap satu persatu, mmg x ckup 1 post ni kot. Heheh.
Pengalaman2 itu, perasaan2 itu, pengajaran2 itu.
Takkan dapat kat sekolah. Takkan diajar mana2 cikgu.
Bak kata mama, "Pengalaman mengajar erti kehidupan"
;)

Mengajar diri sendiri, untuk lebih mengahargai orang di sekeliling.
Mengingati yang jauh, menghargai yang dekat.
Ada banyak sikit masa untuk melihat dan memerhatikan keadaan sekeliling.

Bila duduk sorang2, baru dapat betul2 menilai iman dan amal sendiri.
Pada masa2 yg org x nampak tu.
Pada masa2 xde org nak tegur tu.
Pada masa2 yang mana setiap keputusan adalah atas penilaian sendiri tu.


"Maka Allah mengilhamkan kepada jiwa itu [jalan] kefasikan dan ketakwaannya, (8) sesungguhnya beruntunglah orang yang mensucikan jiwa itu, (9)dan sesungguhnya merugilah orang yang mengotorinya. (10)
(As-Syams : 8-10)

Tahun ni jugak agak mencabar buat saya.
Allah knows best.
Hanya meminta anda supaya mengingati saya dalam doa2 anda.
Supaya dipermudahkan urusan saya, menuju redhaNya.
=')

For sometimes, to have less is a gift.
Having less wealth stops u from wasting your money.
Having less time stops u from 'lagha'
Having less health stops u from doing something useless.

Heh, live simply?
No lah, simply as in, don't think too much about unnecessary things.
Try to just do what He asked us to do, and leave anything that is forbidden.
Yes, it's hard, but worth trying kan?
May Allah guides us all the way.

Ok, sy blank sebenarnya.
Banyak nak cakap, tapi x pandai nk cakap.
Jetlag kot. (=p)

=)

No comments:

Post a Comment