Thursday, February 9, 2012

~Keterlupaan~

Manusia = النسيان = pelupa ..

Kadang-kadang, saya lupa kelas saya kat mana ..
Kadang-kadang, saya lupa mana saya letak barang2 saya ..
Kadang-kadang, saya lupa jalan yang betul untuk ke tempat yang sama!

Juga, saya kadang-kadang terlupa,....

Bahawa saya seharusnya membawa manusia kepadaNya, bersamaNya ..
Bahawa manusia tak diciptakan sempurna ..
Bahawa perjalanan yang indah tapi mencabar ni, bukannya mengambil masa sehari dua ..
Bahawa hati-hati manusia itu dipegang oleh Allah Sang Pencipta, bukan saya, awak atau dia ..

Bahawa sifat sombong dan takbur Iblis itu yang telah membawanya keluar dari Syurga ...

Alhamdulillah wa Astaghfirullah ..
Semoga dikekalkan dalam nikmat islam, iman dan kefahaman ..



...........

2 comments:

  1. jazakillah mengingatkan ^^

    salam perkenalan,
    fnm :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. waiyyaki ..
      =)

      *almk, awk jmpa blog sy yg merepek ni?
      segan2 ..
      =p

      Delete