Thursday, May 5, 2011

Doa .. ^^

Ya Tuhanku! Ampunilah aku, ibu bapakku, orang yang masuk ke rumahku dengan beriman dan semua orang yang beriman laki-laki dan perempuan. Dan janganlah Engkau tambahkan bagi orang-orang yang zalim itu selain kebinasaan". (Nuh : 28)
Kata Ustazah Hanan, mcm ni lah kita seharusnya berdoa .. ikut turn .. doakn diri sndiri, then mak ayah, then org yg masuk ke rumah ie kaum keluarga dan sahabat handai, dan seluruh kaum muslimin dan muslimat .. kata beliau lg, kita akn diberi gnjaran sebanyak mana kita doakan org lain .. dan bila kita doakan sahabat kita tanpa dia mengetahui, akn ada malaikat yg turut mendoakan kita, sbgaimana kita mendoakan sahabat kita .. tp kena la ikhlas, insyaAllah .. =)



~~~~

masih ada 2 minggu lebih sesi persekolahan .. habis skolah, 2 minggu utk revise, then exam .. ya Allah, berkatilah masa yg Kau pinjamkan padaku .. berkatilah segala ilmu yg pernah singgah dlm ingatanku .. peliharalah hubunganku dgn org di sekelilingku .. Allah, Allah, Allah ..

Doakan sy ye .. sy x rasa dgn usaha saya semata-mata, sy bole harungi exam ni atau x ..

~~~
ada 1 sindrom melanda diri .. sy x bole dgr lecturer bersuara .. asal lecturer bersuara jek, mata sy akn automatically jadik berat dan kepala jadik pusing .. dlm 5 lecture setakat ni,  1 jek sy survive dgn cemerlang .. mgkin jugak sbb wktu isyak skrg adlah pkul 10.00, dan waktu subuh adalah 3.37 pg .. masih blum berjumpa formula utk tidur secukupnya .. semuga dipermudahkan ..

Dedicated to all,




^_^

2 comments:

  1. eh, izzati. kami dekat birm dah jamak maghrib isyak, then tidur. bangun awal skit, stll lagi cukup tidur. :)
    Cubala bawak gula-gula or air masak. klu tak ok, bwk air yang manis sikit.
    Allah sering beri kita LEBIH dari apa yang kita usahakan, cuma kita yang KURANG menyedarinya. T__T.

    ReplyDelete
  2. waa waa .. tu lah kan ?? byk beralasan jek sy ni kak .. tp tu lah .. sy bkn ape, kesian kt lecturer tu .. mesti dia down ade ank murid mcm sy .. ngaa .. =s
    anyway, jzkk 4 the tips .. akn sy cuba satu2 insyaAllah .. oh izzati, grab what Allah give to u everyday .. dun let go!
    jzkk again kak .. =)

    ReplyDelete