Saturday, May 28, 2011

Randomness ... (",)


Assalamualaikum WBT !!

Apa khabar iman dan amal? smuga sehat semuanya .. =)

Alhamdulillah, byk yg sy dpt bila keluar dari gua tmpat sy bertapa ni ..

Suka bila mndgr org2 yg merasai manisnya islam tu, berkata-kata berkongsi perasaannya ..

Dan pastinya ada byk variasi cerita yg singgah di minda .. daripada seorg non-muslim yg telah revert kpd islam , ataupun drpd sesorang yg sememangnya bergelar seorang muslim sejak kecil .. dan antara tujuan mereka bercerita adalah supaya setiap org di sekelilingnya rasa apa yg mereka rasa, iaitu betapa manisnya islam itu !

::~~~~~~~~~~~::~~~~~~~~~~:~~~~~~~~~~~~:~~~~~~~~~~:::~~~~~~~~~::::~~~~~~~~~~::

Dan apa yg sy dgr hari ni, sedikit sebanyak mengetuk hati sy ..

Dalam menjawab soalan "why were u sent here?", .Jawapannya tidak berkisar pada keduniaan semata .. betapa berjaya dalam pelajaran tu, sebenarnya hanyalah sampingan sahaja .. ilmu dan pengalaman dlm menjalani kehidupan as a muslim, kenalan2 yg memudahkan jalan dalam mencari cintaNya, itu yg utama .. makna kehidupan lebih jelas .. lebih terang hala tuju ..doa dan harapan yg baik menjadi hadiah yg x ternilai buat dirinya .. dan hari-harinya kini xkan berlalu tanpa usaha dlm menjadikan dirinya seseorang yg lebih baik dari semalam .. dan berbahagialah mereka yg menjadi perantara antara hidayah Allah itu dan dirinya ..


Kadang-kadang, tertanya sendiri .. "Do I feel the same way?" .. apa yg sy rasa dan dapat setelah 8 bulan menjejakkan kaki kt sini?

If I ever felt the same, mcm mana dgn perasaan tu skrg? Perasaan betapa manisnya islam tu, bila diamalkan dgn sebenar-benarnya?

Still sama ke? Or increase in concentration as the time goes by? Or actually diluted with time?

Tepuk dada tanya iman ye cik Izzati .. sendiri pn x mampu jawab krn Allah lebih Mengetahui ..

::~~~~~~~~~~~::~~~~~~~~~~:~~~~~~~~~~~~:~~~~~~~~~~:::~~~~~~~~~::::~~~~~~~~~~::

LBNL, To all .. marilah kita bersahabat atas dasar takwa .. silalah tegur mana2 salah dan silap sy .. maafkan hak2 yg x tertunai .. doakan supaya kita semua berjumpa di SyurgaNya nnt, insyaAllah ..





=)

No comments:

Post a Comment